1e dagen op Aruba - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Dorien Gaag - WaarBenJij.nu 1e dagen op Aruba - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Dorien Gaag - WaarBenJij.nu

1e dagen op Aruba

Blijf op de hoogte en volg Dorien

24 Januari 2013 | Aruba, Aruba

Hoi allemaal,

Ik heb me toch maar aangemeld op waarbenjenu.nl om zo af en toe wat te schrijven over wat ik hier allemaal meemaak zodat ik niet 100 aparte mailtjes hoef te sturen;)
12 januari ben ik samen met Leona, Stephanie en Bianca vertrokken naar Aruba voor 3 maanden. We gaan hier in koppels lesgeven op een basisschool en werken aan een project voor gezonde scholen.

We wonen hier in een ruim huis naast Jan en Sartini, Jan is gymdocent op Aruba en heeft 6 jaar geleden ook stage gelopen op Aruba, daarna afgestudeert aan de ALO en daarna is hij op Aruba gaan wonen. Het zijn relexte mensen! Het huis is mooi met een zwembad in de tuin, maar we hebben hier weer geen warm water dus dat betekend douchen met koud water en water koken voor de afwas (of afwassen met koud water). Ook mogen we geen wc papier door de wc spoelen omdat ze hier geen normale riolering hebben, even wennen dus.

De Kudawecha school waar Stephanie en ik lesgeven is een hele nieuwe school met een luxe gymzaal (in tegenstelling tot Bianca en Leona die geen gymzaal en geen materiaal hebben). Met dit klimaat is een gymzaal met tochtgaten wel ideaal maar alsnog erg warm! De kids zijn leuk en vinden ons nu al helemaal geweldig. Als we over het schoolplein lopen komen ze naar ons toe om ons een' box'of een 'high five' te geven.
Naast het lesgeven hebben we al aardig wat stranden ontdekt! Super mooie stranden en heldere zee! Zondag hebben we een festival op het strand gehad (flipflop). Lekker met een biertje op een boot in de zon met muziek, ik heb me wel vermaakt!

Vrijdag zijn we vrij dus dat wordt een lang weekend zon, zee, strand en feestjes en natuuurlijk gaan wij vast nog wel een uurtje aan school werken, HALO wat was dat ook alweer?

Tot over een tijdje, groetjes Door

• 24 Januari 2013 - 08:39

Peter:

Leuk Door!
    Ik ga je volgen (doe ik toch wel natuurlijk)!
    Ben benieuwd naar je verhalen.

Px

• 24 Januari 2013 - 18:35

Ageeth:

Hoi Dorien. leuk al die foto's en nu ook je reis veslagen.. ben benieuwd.
    In ieder geval....geniet ervan hoor! Maar dat zal wel lukken.
    Groetjes uit een winters Hellevoet.

• 25 Januari 2013 - 19:19

Opa En Oma Groeneveld:

Dag Dorien,

Wat leuk nu zien wij ook wat van de omgeving waar je woont!!! Prachtig wit strand en mooi helder blauw water! Wat een overgang moet dat zijn voor jou, eerst een week in de sneeuw en ook in Nederland koud en nu de warmte! Is dat jullie huis waar jullie met z'n 4ren voorstaan?
    Met ons alles goed gelukkig! Oma heeft weer 6 dagen in Utrecht gewerkt! Wel vroeg opstaan en erg koud smorgens naar de trein, 1 keer zelfs -10 graden! Maar de treinen reden goed op tijd en het was er heerlijk warm in! Maar volgende week gaat het dooien en wordt het 10 graden boven nul! Wij hopen dat we de winter nu wel gehad hebben! Groetjes van Oma en natuurlijk ook van Opa

• 25 Januari 2013 - 19:30

Coby Lafeber:

Klinkt allemaal niet verkeerd. Misschien moet je buiten een grote zak water ophangen, dan heb je 's avonds een lekkere warme douche :-)

• 25 Januari 2013 - 19:38

Joost Lafeber:

Hé Dorien
    Wat een toestand daar met die riolering zeg ! :)
    Veel plezier verder enne denk aan je sunscreen.
    Groetjes
    Joost